WEDDING!!!!!

Tuesday 22 March 2011

Flashback : zaman hostel

Tetiba je aku tringat zaman ms aku dok ostel dl..1st time aku masuk ostel mase aku form4..time tuh aku masuk skola teknik kat KL..ms mmula masuk f4 tu mmg la xbesh..sbb senior² dok asik buli kiterng je..sume bnda kite wat sume xkne..tp aku bukan nk cite psl senior² aku tuh..aku nk cite sket² pasal pngalaman aku dok ostel dl..jom...check it out...~

1.ni shima..dormate aku merangkap teman sekatil aku..hehhehe..kirenye katil die ngan katil aku besambung..die nih ske bersembang ngan aku..kalo die sembang ngan aku time baring, mmg kompem aku tertido..hahahhah...mmg aku rs sore die sgt mndayu² kalo kiterng smbang time baring..n die mmg slaloo mara aku sbb aku tertido!! hahhaha..


2. kelas kami pernah MENANG kelas terkotor!! hahhahah..so sbg denda, pelajar² pompuan kne basuh toilet blok bengkel..tandas tu mmg kotor!! tp yg xaci nye, pelajar laki xkne pown denda ape²..


3. aku ingat lg..ms aku f5, time tuh 1april..april fool lah kononnye..kami yg senior² nih nk kenakan junior dorm kiterng..so, pas semua junior² tido, kiterng mulakan misi!! kitrng sume kumpul jam² dak junior n setkn jam ke pkul 5 pg..punyela ssh nk amek jam derang..ade yg letak ujung katil,ade yg time tido pown pkai jam tgn, ade yg jam terlalu unik smpai kiterng pown xreti nk set..mane yg ssh², nk kne pnjat katil dorg tuh, aku la yg jadi mangsa dok pnjat..sbbnye aku pling kecik,takot derang terjg..yg pakai jam time tdo tu lg ssh..last² kiterng smpat tarik button kat tepi tuh, watkan jam xbergerak..n one more thing, kami tukar laci² berisi anak² dalam dr loker derang!!! then kitrg pown wat² la tido...smpai waktu, satu² jam loceng derang bunyik..pelagi, derang trus bgun, n pegi mandi..siap gosok baju sekolah n pkai telekong nk g solat suboh!!!hahahahha..yg kiteorg ni smbil tdo tuh dok than² nk gelak..tp last² terkantoi, sbb jam sorg dak junior nih yg unik tuh..kiterng xreti nk ubah setting..die bgun n die ckp "baru kul 3 la korg"...kami punyelah gelak guling² time tuh..mane yg da siap mandi tuh drang ckp "patutla tandas kosong..kiterng da sronok da xde org, bole mandi puas²"..hihiihih...sok kat skola warden tanye, "sape yg mandi kul 3pg?" kami yg tau ni hanye mampu tersenyum =)

4. kalo dok ostel tuh, org paling riso bile time beday..time beday ni kompem kne rumble..mcm² jenis org wat..ade yg tilam kne curik la, satu set baju skola termasuk kasut, badge, nametag, tdung sume kne sorok..time tuh kesian aku tgk org yg kne rumble nih..ssh pyah nk pinjam org len pnye barng sbb nant time prhimpunan msti kne denda sbb xlengkap..ade yg bra n panties diamek n disusun dr depan pintu dorm smpaila ke katil derang..yg aku ingat, aku pna wat 2x je kot..sekali tu aku amek meja dak seblah aku dalm klas, then aku letak kat toilet..aku letak sign kat atas meja tuh, "tandas-20sen"..hahahah.. sian die dok cari semula meja die sblom cekgu masuk kelas..lg satu tuh aku wat kat dormate aku..die ni jenis yg mnjaga pnampilan..so kitarng sume ni berusaha la nk selongkar locker die..tp die ni awl² da sorok kunci loker die, sbb da tau kitrng nk pekena die..hiihihih..tp ntah cane kiterg dpt kunci die time die g mndi..abeh sume brng² makeup, losen sume kitrg amek..seminggu gak la kiterng simpan brg² die..nangeh² dak tuh ckp "abeh la kulit aku, muka aku xpkai losyen sume tuh"..hihiih..sowie ye..

5. dak seblah aku dlm klas seorng yg tinggi..kirenye die pompuan pling tinggi la dlm skola tuh..aku pna kne buli ngan die..die amek beg skola aku, pastu die sngkut kat paku kat bumbung skola aku..aku try gak la nk amek sendrik beg aku tuh..tp mmg xsmpai..last² aku mntk junior yg tinggi² tolng aku amek semula beg aku...hihiihiih

6. aku ingat lg cekgu add math kiterng..die ni besh sgt..tp ade skali tuh die majok ngan kiterng..aku xingat pasal ape..tp pastu kalo die msuk ngajar, msti die xpndang lngsung kat kiterng..die ckp ngan black board je..puas kiterng pujuk, tp die xmo layan..last² kiterng wat banner besar²..tulih "keberkatan guru, kejayaan kami"..pastu kiterng gantung kat koridor depan klas..kirenye satu skola gak la bole nmpk bnner tuh..mmg strategik..then ms cekgu tuh nk g klas, die nmpk banner tuh die trus nangeh..die ckp die terharu..smpai tiap kali die masuk klas, die bagi kiterng mcm² mknn..aku pon pelik..sape yg pujuk sape nih?..hihihihi..

7. aku nih kalo time rehat msti ske g tdo kat bilik sakit..ade la satu ari tuh, aku, ad n azeem g blk sakit time rehat tuk tdo..kitrng mmg tdo mati smpai xsdar da missed klas..ade la lg 5min nk abeh klas fizik..kiterng blari la ke klas..sblom masuk klas tu kiterng pkat nk kate tman aku sakit..derang masuk dl..aku org last masuk..cekgu tnye aku sakit ape..aku ckpla aku sakit pwot..nk dijadikn cerita, kami be3 failed trial spm subjek fizik..diulangi FAILED TRIAL SPM!! aku ingt lg markah aku 39..lg 1 mark nk lulus..tp cekgu xleh nk tolong..sbbnye ketas jwpn aku kosong!! byk xberjawab, ditinggalkn kosong...n then few days b4 spm, br kitrg g mnta maaf kat cekgu..kiterng br pasan yg kiterng de wat slh ngan cekgu..tu sbbnye skang aku jd skema sket..time aku dok U, aku xpna ponteng kuliah..takot bnda same berulang...


8.  haaa..aku ingat lg..aku pna tejatuh tangga ms awl² aku masuk ostel..adela dlm bulan yg pertama kot..time tu aku nk g prep ptg..time nk trun tngga tuh ntah cane aku bole tegelincir..aku TERslide smpai bwah..n aku terduduk ctu lame..aku bgun gak g prep..da abeh waktu prep, aku try bgun dr krusi, tp xleh..aku nangeh² da, membe try tolong..aku gagahkn gak bgun..aku hanye bole mlngkah sket² je..smpai surau, aku solat asar..aku xleh sujud n rukuk..mlm tu aku jumpe warden, ckp aku nk blk..tp warden xmo kasi..aku ckpla yg aku dok n baring pon sakit..last² warden kasi blk..ayah n mama jmput aku blk umah..aku ingt lg time aku nk masuk kete tuh aku kne jd cam superman..sbb aku mmg xleh duduk lngsung..kejadian tu membuatkn aku femes satu skola!! smpai aku slaloo dpt adiah dr senior² dok perli aku la kononnye..tp xpe, janji aku dpt adiah besh!!! hahahahah....lg satu, warden laki tu slaloo dok wat announcement ulang² ckp ade org jatuh, suh sume berhati²..hee~

9. asrama pompuan skola aku setentang ngan asrama laki skola sains slangor..so dak² hostel pompuan ni ske la mnggedik ngan aspura sane..biasenye kiterng akn pnggil derang pkai cermin..kirenye kiterng pkai pantulan dr matahari la..xpun kalo mlm² derang pkai laser ato torch lite..kalo terkantoi ngan warden kompem kne bersidai depan asrama laki, kne nyanyi lagu..hahhahaha...

10. kalo time skola ni mstila ade cite pasal cinta kn..aku ingt lg mase aku f4, kiterng kne balut tiap meja..pastu balut ngan plastik plak..haa, kalo pegi prep mlm tuh kompem ade surat² cinta yg org selit kat meja tuh..hahhahaha..kadang² dpt sajak la, bookmark la..tp aku xpna reply satu pown..lgpown aku xtau sape yg kasi..bile nek f5, da xde da bnda² tuh sume..biasela, da ade freshie², org xpndang da yg senior nih..hihiihihi...

11. ade satu ari tuh ade gotong-royong skola..aku xingt tugas aku ape..tp aku dok gurau² ngan membe², men²..mmg xwat kije sgt la..n then time aku aku pegang beg plastik itam yg baru..aku men sarung kat kepala org smbil ckp "sampah masyarakat"..hehehhe..pastu membe aku suh aku try masuk dlm plastik tuh..nk tgk muat ke x..aku pown masukla..time tuh aku xpasan cekgu tgh tgk aku..pastu aku dgr "musfirah!! meh cni"..cekgu pnggil aku, aku kne denda bersihkan bengkel awam yg berhabok!!! hihihiihih...

12. mase mmula masuk ostel, ade msalah air..air mmg xde..aku ingt lg, mase tuh kiterng yg junior² bgun seawal 3pg, bwk baldi n peralatan mandi sume, pusing satu skola cari air..kadang dpt mandi kat dewan, kadng cedok kat tngki mane ntah..tp dlm dekat 2buln gak la keadaan camtu..aku xtau cane aku bole survive time tuh..hihiihih..sbbnye blk skola pown air xde gak..punye la saving..kalo mandi tuh dua tiga cebok je..sbb takot air xckup nk wat amek wuduk..tapi...nek f5 aku xtadah air dah..aku amek satu cebok setiap baldi org tuk penohkan baldi aku!!! hahahhahahahaha...

13. kalo time panas, aku ske mandi air water cooler!!! aku tadah air water cooler tuh satu baldi, then aku mandi..best woooo!!!!!

14. cekgu kimia aku tuh garang..cekgu faridah name die..kitrng nye bengkel kimia jenis satu baris memanjang..so ade 4baris sumenye..biasenye kne bahgi tugas lab ikot barisan tuh la..ade skali tuh aku xwat lab test..satu baris tuh kne ktok ketampi..time kne denda tuh, msti dak² laki akn wat bunyik.."eeeekk eoookk...eeeekkk eoookkk"...hahhahaha...msti xpham kan...

15.kalo dok ostel kompem nantok dlm klas kan? hahahhaha..pna skali tuh cekgu suh bace buku, muka surat tertentu..time aku bc tuh aku tertdo..actually br tertutup mata sebnanye..pastu cekgu ketok meja aku..punyela aku tekejot..da la cekgu tuh mmg garang!! naseb bek time tuh cekgu tuh okay..die ckp "sape y nantok bole pg tandas basuh muka"..abeh satu klas kuar..hahahahhahahahhah.. sume org berterima kaseh kat aku..hahhahahampeh...ade sorg membe aku nih, die dok blakang skali, kalo die nantok msti die wat cam mr bean kat bwh ni..cekgu msti tego, "ad, kamu buat ape tuh?" hahahha...



kalo ikotkn byk lg pngalaman² ms aku dok ostel dl..br aku pasan, aku agak degil n nakal time skola dl..hahhahaha...tp pngalaman tu la yg membuatkan aku tergelak sorg² kalo ingat blk..kalo ade lg yg aku ingat, aku akn update kendian..lgpon jari² aku da kejang dok tekan² keybod nih..hahhahaha

kseimpulannya, aku rindu sangat zaman hostel dl..... 


No comments:

Post a Comment